Avantajele laserului dentar

La Dental Hospital România, medicii specialiști efectuează tratamente stomatologice moderne, cu tehnici și echipamente specifice stomatologiei digitale. Cu ajutorul laserului, tratamentele stomatologice sunt realizate minim invaziv, fără durere, rapid și cu un grad superior de precizie. În plus, oferă experiența unei vizite plăcute la medicul stomatolog chiar și pentru cei mai anxioși pacienți, dar și pentru copii.

Laserele dentare înlocuiesc tehnicile clasice și sunt utilizate pe o scară largă, pentru intervențiile de chirurgie orală și implantologie, pedodonție și estetică dentară. Laserul poate fi folosit și în terapii parodontale, precum gingivectomia, gingivoplastie, frenectomie. Freza dentară produce vibrații, a căror intensitate poate produce microfracturi, care vor cauza apariția unor carii secundare.

Spre deosebire de aceasta, laserul dentar permite îndepărtarea zonei cariate, fără a produce microfisuri și fără a fi afectat țesutul sănătos. În plus, acesta are un rol antimicrobian și bactericid, sterilizând suprafața pe care s-a efectuat o manoperă stomatologică. De asemenea, permite o mai bună îmbinare între structura dintelui și materialul folosit pentru obturație, astfel încât plombele dentare vor fi mult mai rezistente în timp.

Tratamentele cu laser dentar: utilizare si vindecare

Laserul dentar asigură cu grad ridicat de acuratețe, vindecarea rapidă a zonei în care are loc intervenția și sterilizarea acesteia, reducând la minimum riscul de infecție. Acționând asupra terminațiilor nervoase ale dintelui, fascicului dentar îndepărtează sensibilitatea și durerea, astfel că pacientul va beneficia de o experiență plăcută, deloc traumatizantă.

Folosit pentru tratamentele ortodontice, laserul dentar distruge bacteriile care au cauzat infecția pe canal și permite efectuarea manoperei în zone și unghiuri inaccesibile altor instrumente.

Utilizat în intervențiile de implantologie și chirurgie orală, laserul stomatologic îmbunătățește vizibilitatea în câmpul operator și nu favorizează sângerarea, durerea și apariția edemelor, având un rol coagulant și antifinflamator asupra țesutului.

Spre deosebire de alte instrumente chirurgicale, acesta nu atinge țesutul osos și nu produce necroză. Lasere dentare pot acționa atât asupra țesuturilor moi, asupra țesuturilor dure, cât și pe ambele.

Spre deosebire de alte instrumente chirurgicale, laserul dentar nu necesită sutură și permite o anestezie minimă. Acesta are și rol de biostimulare, accelerând procesul de vindecare tisulară. Edemul post-operator este absent, iar durerea post-operatorie este scăzută. Astfel, pacientul se va bucura de vindecare mai rapidă.