Chirurgie dentară

Unele dintre tratamentele stomatologice (resturi dentare, molari incluși, dinți supranumerari, formațiuni chistice sau tumorale, inserarea implanturilor), precum și reabilitările orale complexe necesită intervenții de chirurgie dentară. Cea mai frecventă intervenție în chirurgia orală este reprezentată de extracția dentară. Fie că se referă la dentiția temporară sau permanentă, extracția dentară are anumite indicații specifice, și anume:

• dinți cu distrucție mare, irecuperabili
  • dinți temporari care au depășit vârstă de înlocuire
  • dinți mobili, cu afectare parodontală mare
  • dinți cu infecții mari radiculare sau în zona periapicală
  • dinți cu fracturi ale rădăcinii
  • dinți cu indicație ortodontică de extracție

Beneficii:

• utilizarea unei tehnologii de ultimă generație, care contribuie la calitatea actului operator
  • asigurarea confortul pacientului pe toată durata intervenției
  • minimalizarea riscurilor complicațiilor postoperatorii
  • conservarea unei părți mari din țesutul osului maxilar, prin folosirea unui instrumentar modern și atraumatic
  • reabilitarea protetică ulterioară se face mult mai rapid
  • rezultate estetice foarte bune

a) Rezecția apicală – reprezintă o altă intervenție de chirurgie dentară realizată, în mod obișnuit, de către echipa de specialiști ai Dental Hospital România. Această procedură este indicată pentru recuperarea dinților care au dezvoltat procese infecțioase (chisturi, granuloame apicale) la nivelul vârfului rădăcinii.

Beneficii:

• salvarea dinților cu valoare protetică
  • rezultate stabile în timp

b) Extracții ale molarilor de minte (molarii 3) incluși sau semiincluși – Molarul de minte este ultimul dinte permanent care erupe pe arcadă și ocupă locul din spatele molarilor de 12 ani. Acesta are o morfologie a coroanei și a rădăcinii foarte variată, nerespectând un tipar tipic. Aceste aspecte sunt deosebit de importante dacă ne referim la necesitatea unui tratament de canal sau a unei extracții dentare. Fiind ultimul dinte care apare pe arcadă, de multe ori erupția lui creează probleme la nivel local, cum ar fi:

• poate rămâne inclus intraosos, fără a-și putea definitiva erupția
  • poate rămâne într-o poziție semiinclusă
  • poate dezvolta procese infecțioase locale, așa-numita pericoronarită
  • poate erupe în poziții anormale producând leziuni traumatice ale părților moi
  • poate prezenta procese carioase profunde cu afectarea nervului din cauza
  • igienizării deficitare

Toate acestea pot constitui indicații ale extracției molarului de minte. Însă, de multe ori extracția molarului de minte este dificilă, atât ca tehnică, cât și ca acces. La Dental Hospital România există o echipă de medici specialiști în chirurgie dento-alveolară care rezolvă cu succes cele mai complicate extracții de molari de minte.

Etape

• administrarea unui anestezic
  • desprinderea un fragment din gingie, pentru a descoperi osul
  • îndepărtarea țesutului inflamat și a apexului radicular
  • obturarea bontului rezultat
  • repoziționarea și coaserea gingiei
  • prescrierea unui tratament medicamentos
  • scoaterea ațelor (după perioada de vindecare)

Intrebari frecvente

Chirurgia dentară se impune atunci când vorbim despre reabilitări orale complexe, resturi dentare, formațiuni tumorale sau chistice, molari incluși, inserarea implanturilor ori dinți supranumerari.

De cele mai multe ori, intervenția cea mai frecvent efectuată este extracția dentară.

Având în vedere faptul că orice intervenție se realizează sub anestezie, procedura nu este deloc dureroasă. Senzația de durere poate apărea după finalizarea intervențiilor, însă fiecărui pacient îi sunt prescrise medicamente antiinflamatorii.

Serviciile noastre

Programează-te