Consecințele amânării vizitei la medicul stomatolog

Dacă problemele stomatologice nu sunt tratate la timp, pot apărea numeroase complicații. Pentru a vă convinge că vizita la clinica stomatologică nu trebuie niciodată amânată, am pregătit o listă cu cele mai frecvente riscuri la care vă supuneți.

• Agravarea cariilor dentare incipiente – dacă, la început, caria dentară, poate debuta sub forma unui simplu punct maroniu, asimptomatic, de dimensiuni foarte mici și nu ne îngrijorează, în timp, dacă nu este tratată, se va extinde, afectând o mare parte din dinte, devine inestetică și provoacă dureri din ce în ce mai dese și mai intense la rece, la dulce, la acru și chiar dureri spontane. În timp, caria se va extinde atât spre straturile de profunzime ale dintelui (dentina și pulpa dentară, ducând la distrucții mari și chiar la pierderea dintelui.
  • Respirație urât mirositoare – neglijarea în timp îndelungat a igienei orale conduce la depuneri masive de tartru și placă dentară bacteriană, care, pe lângă fecte dăunătoare asupra dinților și gingiilor, se însoțesc de apariția unei halene neplăcute, cu consecințe negative asupra vieții sociale.
  • Boala parodontală progresivă – dacă forma incipientă a a bolii parodontale, gingivita, nu este tratată imediat ce apare și se află încă în stadiu reversibil, aceasta va evolua către o formă extinsă și agresivă, afectând ligamentele periodontale și osul de susținere a dintelui. Boala parodontală sau parodontoza este o afecțiune distructivă a structurii profunde a parodonțiului marginal și reprezintă principala cauză de pierdere a dinților.
  • Numeroase forme de cancer oral au ca punct de plecare formațiuni în fază incipientă benigne. Mergând la controale regulate, medicul stomatolog poate observa afecțiuni grave ale mucoasei orale în stadii incipiente, în care posibilitățile terapeutice sunt mai eficiente. Astfel, sunt foarte importante depistarea și tratarea la timp a unei leziuni cu potențial cancerigen la nivelul mucoasei orale, leziuni care apar pe gingie, pe mucoasa obrajilor și buzelor, limbă, planșeul bucal, orofaringite și în zona pilierilor amigdalieni.
  • Asimetrii de creștere, probleme ale articulației temporo-mandibulare – cauzate de amânarea unui tratament ortodontic corect.

Medicii stomatologi Dental Hospital România vă recomandă efectuarea controlului periodic o dată la 6 luni, precum și tratarea corespunzătoare și la timp a afecțiunilor dentare. La Dental Hospital România, peste 50 de specialiști din toate ramurile stomatologiei sunt pregătiți pentru a face față oricărei situații clinice dentare.