Tratamentul aftelor bucale

Prezente cu o frecvență destul de mare la nivelul cavității orale, aftele bucale sunt mici leziuni ulcerative, de formă rotund-ovalară și culoare alb-gălbuie, înconjurate de o zonă de culoare roșie. Acestea se dezvoltă pe:

• mucoasa cavității bucale,
  • pe limbă sau la margina acesteia,
  • pe mucoasa internă a obrajilor și a buzelor,
  • uneori, în zona faringelui.

Tipurile de afte bucale

Minore – au dimensiunea de până la un centimetru, apar de trei-patru ori pe an și se vindecă până într-o săptămână, fără a lăsa cicatrici. Aftele minore pot fi dureroase;

Majore – sunt de dimensiuni mai mari și mai adânci și pot fi foarte dureroase. Timpul de vindecare al acestui tip de afte bucale este de o lună și pot lăsa cicatrici.

Herpetiforme – sunt mai rare și se dezvoltă ca un grup de mici ulcerații, alcătuit din 10-100 leziuni. Au formă neregulată și se vindecă în aproximativ 2 saptămâni, fără a lăsa cicatrici.

Principalii factori favorizanți ai apariției aftelor bucale sunt următorii:

1. Traumatizarea accidentală a mucoasei bucale (periajul excesiv sau o mușcătură accidentală a obrazului);
  2. Consumul anumitor alimente: gluten, ciocolată, cafea, căpșuni, brânză, ouă, nuci;
  3. Băuturi acidulate, care conțin coloranți, aromatizanți;
  4. Carența de vitamina B12, acid folic și de fier;
  5. Infecția cu Helicobacter pylori;
  6. Stresul emoțional;
  7. Ereditatea;
  8. Imunitatea scăzută.

Anumite boli pot predispune la apariția aftelor bucale, așa cum sunt: Boala celică, Boala Crohn, HIV/SIDA, afecțiuni ale sistemului imunitar. Soluția de tratament a aftelor bucale este dată de severitatea și intensitatea simptomatologiei. La Dental Hospital România, medicii stomatologi specializați în patologia mucoasei orale asigură un tratament țintit și individualizat al aftelor bucale.