Cum îngrjim dinții atunci când purtăm aparat dentar

Cum îngrjim dinții atunci când purtăm aparat dentar?

Igiena orală este foarte importantă atunci când purtăm aparat dentar deoarece, între componentele aparatului dentar și dinți, se creează mici spații, în care se acumulează resturi alimentare și placă bacteriană, care vor afecta smalțul dentar. Igiena în timpul tratamentului ortodontic este deosebit de importantă indiferent dacă purtați aparat dentar mobil sau fix.

1. Folosirea periuțelor ortodontice și a celor interdentare

Pe perioada folosirii aparatului dentar, este recomandată efectuarea periajului după fiecare masă, deoarece resturile alimentare pot fi reținute pe suprafața dinților din cauza brackeților. Este recomandată folosirea unei periuțe ortodontice, care dispune de un șanț central și peri moi, precum și a unor periuțe interdentare, care au formă conică sau cilindrică, fiind special concepute pentru pacienții care poartă aparat dentar. Periuțele ortodontice și cele interdentare au avantajul că vor curăța simultan dinții și aparatul dentar.

2. Apa de gură

Apa de gură curăță atât dinții, cât și întreaga cavitate orală. Este recomandată folosirea apei de gură după fiecare periaj dentar, iar aceasta trebuie să conțină clorhexidină, care protejează chimic dinții împotriva acțiunii bacteriilor, prevenind, astfel, apariția cariilor.

3. Ața dentară specială, pentru tratamentul ortodontic

Este indicat să introducem folosirea aței dentare în ritualul zilnic de igienă orală, deoarece curăță dinții, în special în spațiile interdentare greu accesibile pentru a fi curățate corespunzător cu periuța de dinți. Dacă purtați aparat dentar, este recomandată folosirea unei ațe dentare speciale, care are capătul sub forma unui arc, ceea ce facilitează accesul acesteia între dinți și arcul ortodontic.

4. Dușul bucal

Dușul bucal reprezintă o alternativă la ața dentară și presupune utilizarea unui jet de apă rece sau călduță la mare presiune, pentru a îndepărta particulele alimentare, bacteriile din spațiile dintre dinți sau dintre dinți și aparatul dentar.

5. Curățarea și igienizarea periodică a aparatului dentar mobil

Aparatul dentar mobil poate fi curățat folosind săpun lichid antibacterian și apă caldă. De asemenea, se poate folosi o altă periuță cu ajutorul căreia putem curăța aparatul dentar.

Nu se recomandă curățarea aparatului dentar mobil cu:

• pastă de dinți, deoarece acțiunea pastei de dinți poate determina apariția unor mici abraziuni pe aparatul dentar, în care se va acumula placă bacteriană;
  • înălbitor sau detergent, pentru că vor distruge componentele aparatului dentar;
  • apă fierbinte sau chiar fierberea aparatului dentar, întrucât apa, la temperaturi foarte ridicate, va distorsiona forma inițială a aparatului dentar, care a fost stabilită de către medicul ortodont pentru a se fixa perfect pe dinții dumneavoastră.

Spitalul de stomatologie Dental Hospital vă asteaptă la un consult stomatologic de specialitate! Pentru programări, ne puteți contacta la numărul de telefon: 0721 021 855 sau 0733 045 855 sau prin e-mail, la adresa info@dentalro.ro