Cum îi obișnuim pe cei mici să se spele pe dinți?

Este recomandat ca igiena orală a copilului să înceapă din primele luni, încă dinainte de apariția primilor dinți. Cu ajutorul unui tifon steril înfășurat în jurul degetului sau cu dispozitive speciale din silicon și cu puțin ser fiziologic, putem curăța și masa ușor gingiile, pentru a elimina bacteriile, care pot provoca diferite afecțiuni. Astfel, îl vom obișnui pe cel mic cu periajul de mai târziu. Pe lângă igiena dentară corectă, odată cu erupția primilor dinți, este foarte important să mergem cu cel mic la un cabinet stomatologic, pentru a preveni apariția cariilor și a monitoriza sănătatea cavității bucale.

Spălatul pe dinți la copii

Obișnuirea copilului să se spele singur pe dinți nu este o sarcină tocmai ușoară, deoarece majoritatea fie refuză să se spele pe dinți, fie înghit pasta de dinți sau realizează un periaj superficial. De aceea, recomandăm ca părintele să-l învețe pe micuț tehnicile de periaj corect transformând ritualul de igienă orală într-un joc, distrăgându-l cu un cântecel, o povestioară sau cu o jucărie, dar și prin puterea exemplului.

Este recomandată alegerea unei paste de dinți fără fluor, fără mentol sau alte arome puternice, care pot irita gingiile, precum și a unei periuțe de dinți cu peri moi. Cantitatea de pastă de dinți nu trebuie să depășească mărimea unui bob de orez și este indicat ca periajul să dureze 2-3 minute și să fie efectuat de 2-3 ori pe zi.

Deoarece dinții copiilor au șanțuri foarte adânci, în special molarii posteriori, este foarte important să se insiste asupra efectuării periajului in această zonă, pentru a preveni acumularea de bacterii și tartru.

Printre principalele afecțiuni oro-dentare care pot apărea la vârsta copilăriei, sunt: caria dentară, pulpita, parodontita, abcesul dentar, gingivita și problemele ortodontice.

Echipa de medici Dental Hospital România specializați în stomatologie copii vă așteaptă cu multă răbdare și dedicare pentru consultații și tratamente stomatologice pentru copii și adolescenți.