ce este parodontoza

Ce este parodontoza?

Cunoscută și boala dinților sănătoși, parodontoza este o afecțiune cronică, de tip inflamator a structurilor de susținere a dinților în alveolă, care, netratată la timp, poate reprezenta principala cauză a pierderii dinților.

Parodontoză: cauze și simptome

Principalii factori care cauzează apariția parodontozei sunt placa bacteriană și tartrul. Fumatul, igiena precară, alimentația săracă în legume și fructe, modificările hormonale, diabetul și stresul contribuie la apariția bolii parodontale. Printre primele simptome ale parodontozei se numără: inflamația gingiei, mirosul neplăcut sau halena, senzația de durere, sângerări la periaj.

Fazele bolii parodontale: gingivită, parodontită, parodontoză avansată

Parodontoza sau boala parodontală are trei stadii de evoluție: inflamația gingivitei, parodontita și parodontoză avansată. În prima etapă apare inflamația gingiei, care se manifestă prin modificarea culorii gingiei, care devine roșu aprins spre violet. De asemenea, se inflamează papilele și încep să se retragă de pe dinți, fapt ce cauzează dureri și sângerări la periaj.

Această etapă este reversibilă, avansarea bolii parodontale putând fi ținută sub control printr-o igienă riguroasă: periajul dinților de 2 ori pe zi, pentru a îndepărta placa bacteriană de pe suprafața dinților și folosirea apei de gură, pentru a elimina bacteriile, precum  și prin vizitele regulate la medicul stomatolog, pentru  detartraj și periaj dentar profesional, chiuretaj subgingival sau pentru aplicarea unor substanțe antiseptice pe suprafața afectată a dintelui.

Avansarea bolii parodontale produce retracție gingivală, etapă care determină apariția pungilor parodontale, precum și afectarea ligamentelor care susțin dinții în alveolă. Din cauza retracției gingivale, dinții vor părea mai lungi și apar spațiile interdentare. Spre deosebire de gingivită, această etapă este ireversibilă. Parodontoza profundă sau avansată se instituie atunci când  boala se agravează, distrugând din ce în ce mai mult țesut de susținere a dintelui.

Tratament parodontoză (boală parodontală)

Pentru a opri evoluția Parodontozei, sunt necesare intervenții de chirurgie dentară minim-invazive, pentru a elimina complet tatrul și țesutul infectat, precum și terapia cu laserul dentar.

La spitalul de stomatologie Dental Hospital România, medicii specialiști în parodontologie au dezvoltat un protocol de tratament personalizat, țintit al parodontozei, care constă în identificarea și distrugerea bacteriilor implicate în apariția și dezvoltarea bolii parodontale, în cazul fiecărui pacient în parte.

Astfel, pacientul beneficiază de un tratament precis și eficient, cu rezultate sigure și de durată.