Sfaturi cum să avem grijă de sănătatea dinților de Sărbători

Mai sunt doar 3 zile până la Crăciun și suntem predispuși mai mult decât oricând să consumăm dulciuri, băuturi acidulate, mâncăruri cu un conținut bogat în zaharuri sau în carbohidrați, neglijând de multe ori igiena orală.

Medicii specialiști stomatologi de la Dental Hospital România v-au pregătit câteva sfaturi pentru a avea grijă de sănătatea orală în această perioadă:

1.    Încercați să înlocuiți prăjiturile, plăcintele, brioșele, fursecurile și alte dulciuri care pot fi bogate în zahăr cu produse și îndulcitori fără zahăr.

Zahărul are un efect nociv asupra sănătății danturii, deoarece aderă de suprafața dinților sau poate rămâne în spațiile interdentare, iar în urma fermentării zahărului sub acțiunea microorganismelor din cavitatea orală, se produc acizi care erodează treptat smalțul dentar.

2.    Șampania, apa minerală și alte băuturi acidulate sunt consumate mai frecvent în această perioadă. Totuși, tebuie să fim atenți la faptul că băuturile acidulate au o concentrație mare de zahăr și acizi, care afectează smalțul dentar.

O soluție practică pentru a putea consuma astfel de băuturi fără riscul de a afecta smalțul dinților este să folosiți paiul.

3.    Cafeaua, vinul roșu, ciocolata și anumite fructe pe care le folosim pentru prăjituri sau sucuri naturale (struguri, afine, coacăze, mure, zmeură, portocale, lămâi) pot să favorizeze apariția unor zone pigmentare la nivelul dinților.

După consumarea acestor alimente și băuturi, este recomandat periajul dentar, iar dacă acest lucru nu este posibil, puteți folosi apă de gură.

4.    Pâinea, pastele și cartofii au un conținut bogat în amidon, iar acesta aderă de smalțul dinților și, în contact cu saliva, se transformă în zahăr, cu efect cunoscut cariogen.

5.    Amestecul zahărului și oțetului favorizează erodarea smalțului dentar. Astfel, murăturile, pe cât de gustoase sunt, pe atât de riscante pot fi pentru smalțul dentar.

 

Alimente care ne ajută să avem dinți sănătoși

Mesele tradiționale de sărbători sunt, de regulă, bogate în grăsimi și zaharuri, astfel că este indicat să adăugăm în meniu și alte alimente, care contribuie la albirea și menținerea sănătății cavității orale.

  • Merele, perele, căpșunele conțin vitamina C, care ajută la menținerea sănătății gingiilor, împiedicând acumularea de bacterii și tartru, principala cauză a apariției bolii parodontale.
  • Legumele, precum morcovii, broccoli, țelina, cartofii dulci, sunt bogate în vitamina A, atât de necesară smalțului dentar.
  • Carnea de vită, de pui, de curcan, ouăle conțin fosfor, calciu și vitamina D, care întăresc rezistența oaselor de susținere a dinților.

 

În această perioadă, medicii specialiști Dental Hospital România vă stau la dispoziție  pentru tratamente curative sau de urgență.

Programul nostru de Sărbători este:

  • 24 decembrie: 10:00-16:00
  •  25-27 decembrie: închis
  • 28-30 decembrie: 08:00-21:00
  • 31 decembrie: 10:00-14:00
  • 01-03 ianuarie: închis

 

Vă dorim Sărbători Fericite alături de cei dragi!

Ultimele articole

Cum să îți pregătești copilul pentru vizita la stomatolog?
Boala parodontală – etiologie și factori de risc
Boala parodontală – forme clinice de manifestare
Caracteristicile durerii în boala parodontală
Tratamentul chirurgical în boala parodontală
Zâmbește din toată inima pentru România

PROGRAMEAZĂ-TE

Medici specialisti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *