Bruxismul

Care sunt cauzele bruxismului?

Cauzele bruxismului nu se cunosc în totalitate, însă printre cele posibile enumerăm:

• Stresul, anxietatea, frustrarea sau emoțiile
  • Odihnă insuficientă sau de proastă calitate
  • Personalitate energică, hiperactivă
  • Obstrucția parțială a căilor respiratorii superioare
  • Schimbarea dentiției temporare cu cea permanentă
  • Obturații prea înalte sau lucrări protetice incorect adaptate ocluzal

Care sunt efectele bruxismului?

În primul rând, efectele se văd la nivelul dinților. Netratarea acestei afecțiuni conduce la apariția unor fațete de abraziune (tocirea dinților) care vor crește translucența suprafeței smalțului din cauza subțierii lui, apoi pe măsură ce avansează, dinții își modifică culoarea spre galben.

În acest stadiu, pierderea țesuturilor dentare determină persoana în cauză să resimtă apariția altor probleme, cum ar fi: hipersensibilitate sau chiar durere, fisuri, fracturi. Există și situații extreme în care la pacienții cu bruxism dinții sunt tociți până la nivelul rebordului gingival.

• Dureri frecvente la nivelul articulației temporo-mandibulare
  • Modificarea morfologiei dentare normale
  • Favorizarea instalării gingivitelor sau a bolii parodontale în prezența bacteriilor
  • Oboseala mușchilor masticatori, în special dimineața
  • Scrâșnitul caracteristic

Ce poți face dacă ai bruxism?

Stabilirea planului de tratament în cazul bruxismului se face luând în considerare sursa potențială a problemei. Medicii clinicii noastre stomatologice – Dental Hospital România vor alege soluția de tratament potrivită pentru particularitățile cazului dumneavoastră.

Se recomandă și purtarea unei gutiere de protecție pe timpul nopții. Dispozitivul este personalizat, dintr-un material plastic, ce se mulează pe dinții pacientului și împiedică lezarea lor prin scrâșnit. Este bine să fie evitate băuturile care conțin cofeină și alcoolul, deoarece episoadele de scrâșnit din dinți se pot intensifica în urma consumului acestora.

De asemenea, este foarte important ca pacienții să se prezinte la cabinetul stomatologic încă de la primele semne pentru a minimaliza consecințele pe termen lung ale bruxismului asupra dinților.